چالش‌هایی که نشان می‌دهد که شما به مدیریت نیروهای میدانی نیاز دارید

رضایت مشتریان از خدمات میدانی و زمان انتظار

در دنیای امروز 80 درصد کارکنان بدون میز هستند، به این معنی که کارهایی که انجام می دهند خارج از یک دفتر سنتی یا یک مکان ثابت است. ۲.۷ میلیارد کارمند در صنعت‌های مختلف در سرار جهان در طول روز از مکان های مختلف به مشتریان سرویس می‌دهند، به بیان دیگر آنها متحرک و بیرون از سازمان مشغول به فعالیت هستند. کارکنان متحرک برون‌سازمانی اغلب نیروهای میدانی نیز نامیده می‌شوند. در کسب و کار شما نیز ممکن است نیروهای میدانی به شیوه‌های مختلف مشغول به فعالیت باشند، به صورت تمام وقت، پاره‌وقت یا ساعتی. در این صورت حتما با چالش‌ها و سختی‌های مدیریت نیروهای میدانی و برون‌سازمانی روبرو هستید. برای کمک به حل چالش‌های مربوط به حفظ کارمندان، افزایش رضایت مشتریان، بهینه‌سازی فرآیندها و داشتن داده‌های مناسب برای ایجاد تغییرات تحول آمیز، احتمالا به یک راه حل مدیریت نیروی کار میدانی نیاز دارید.

در اینجا برخی از نشانه‌هایی که نشان می‌دهد که شما می‌توانید از راه حل‌های مدیریت نیروی کار متحرک میدانی استفاده کنید، آورده شده است.

کاهش تعهد و کارایی نیروها

مدیریت نیروهای کار میدانی و کاری که انجام می‌دهند چالشی‌های خاصی را برای کسب‌وکار شما ایجاد می کند. ناکارآمدی در عملیات‌‌های مدیریت نیروی کار بیرون از سازمان تاثیر مستقیمی بر روی تعهد کارمندان شما دارد. به‌طورمثال، کسب‌وکارهای مراقبت و پرستاری در منزل را در نظر بگیرید. این حوزه شامل پرستاران و پزشکانی می‌شود که در محل بیمار به ارایه خدمات می‌پردازند. در این افراد علاوه بر فرسودگی و استرس ناشی از خدماتی که به بیماران ارائه می‌دهند، ناکارآمدی و مدیریت نادرست در برنامه‌ریزی کارها و ملاقات‌ها تاثیر مستقیم روی کارایی آنها دارد. همین مسئله در کسب‌وکارهای مشابه مانند خدمات در منزل نیز وجود دارد. در این کسب‌وکارها، هزینه و زمان بسیاری برای استخدام و آموزش نیروها صرف می‌شود در حالیکه در گذر زمان به علت مشکلات مدیریتی در برنامه‌ریزی کارها و توزیع نامناسب نیروها در شهر، نیروهای خدماتی و یا پرستاران دچار کاهش کارایی می‌گردند. اگر شما هم دارای کسب‌وکار مشابه هستید، انتخاب یک راهکار مناسب برای مدیریت نیروهای خدماتی به افزایش تعهد کاری و کارایی آنها کمک شایانی می‌کند.

مشتریان ناراضی

چالش‌هایی که در کار با نیروی‌های میدانی ایجاد می‌شود، می‌تواند در نتایج کسب‌وکار و رضایت نهایی مشتریان خود را نشان دهد. یک نشانه از اینکه زمان استفاده از راه حل‌های مدیریت نیروهای میدانی رسیده، این است که مشتریان شما از سرویسی که شما ارائه می‌کنید ناراضی هستند. نیرویی که شما برای مشتری ارسال می‌کنید ممکن است اطلاعات درستی از انتظارات مشتری یا  کاری که باید انجام شود نداشته باشد. همچنین، ممکن است مشتری شما زمان طولانی را در انتظار رسیدن نیروی اعزامی معطل بماند و اطلاع دقیقی از زمان رسیدن وی نداشته باشد. در چنین حالت‌هایی که نارضایتی مشتری را به دنبال دارد، احتمال بالایی وجود دارد که مشتریان به دنبال خدمات جایگزین و رقبای شما بروند. با استفاده از راهکارهای مدیریت نیروهای میدانی می‌توانید یک تجربه تازه و دلنشین از خدمات خود برای مشتریانتان فراهم کنید. با استفاده از این سرویس‌ها می‌توانید بدون نیاز به تماس‌های تلفنی متعدد، تمامی اطلاعات لازم از انتظارات مشتری را برای نیروهای خود ارسال کنید و مشتریان شما نیز به صورت خودکار از زمان دقیق رسیدن نیروی اعزامی آگاهی می‌یابند. همچنین، مشتریان شما هم می‌توانند به کار انجام شده امتیاز داده و نظر خود را بدون واسطه و به راحتی برای شما ارسال کنند. بدین ترتیب، همواره با مشتریان خود در ارتباط مستقیم بوده و از میزان رضایت‌ آنها آگاه هستید.

کارکنان متحرک بیرون از سازمان

عملیات ناکارآمد

تأثیر داشتن فرآیندها و ابزارهای ناکارآمد در شرکت‌هایی که نیروی کار متحرک و میدانی استخدام می کنند بزرگتر است. بسیاری از کسب‌وکارها دریافته‌اند که استفاده از ابزارهای جداگانه یا دستی مانند صفحات گسترده (اکسل)، ایمیل، لیست‌های دستی، پیام‌رسان‌ها یا تماس تلفنی تنها برای مدت کوتاهی جوابگو است؛ اما در طول زمان و با افزایش کارها با مشکل روبرو می‌شوند. اگر می خواهید عملیات خودتان را بهینه کنید تا کارآمدتر باشید، برنامه‌ریزی کارها به صورت دستی و یا استفاده از ابزارهای نامناسب لایه‌ای از پیچیدگی را اضافه می‌کند. همچنین، اگر برای دستیابی به مشتری‌های بیشتر سعی در توسعه تجارت خود دارید، ناتوانی در مدیریت نیروی‌های میدانی که خارج از محیط فیزیکی کسب‌وکار شما کار می‌کنند می‌تواند شما را از رسیدن به اهداف خود باز دارد. مدیریت تمامی افراد (هم کارمندان و هم مشتریان)، موقعیت کارها، سفارشات و خدمات توسط ابزارها و لیست‌‌های دستی ناممکن می‌باشد. یک راهکار مدیریت متمرکز نیروها و خدمات میدانی می‌‌تواند در مسیر توسعه کسب‌وکار شما تحول جدی ایجاد نماید.

داده‌های غیرقابل اعتماد در سیستم های مجزا از یکدیگر

شرکت‌های مدرن از داده‌های عملیاتی برای تصمیم‌گیری استفاده می‌کنند، به خصوص در هنگام برنامه‌ریزی برای افزایش درآمد، گسترش خدمات یا بهبود عملکردها. اگر داده‌های سازمان‌یافته در دسترس یا قابل اعتماد نباشد، تصمیم‌گیری‌های درست مشکل خواهد شد و داخل سازمان تاثیر منفی می‌گذارد. در چنین حالتی وقتی داده های شما در سیستم های جداگانه ذخیره شده است مسئولیت پذیری کاهش پیدا می‌کند و دیگر نمی‌توان از داده‌ها برای تصمیم‌گیری بهتر استفاده کرد. در شرکت هایی که دارای نیروی کار میدانی هستند این داده‌ها می‌تواند شامل اطلاعات مربوط به کارمندان مانند مهارت‌ها و ساعات کاری، اطلاعات مشتری مانند آدرس و موقعیت مکانی وی یا داده‌های مربوط به حقوق و دستمزد بر اساس مسافت و زمان طی‌شده توسط نیروهای میدانی باشد. بدون کنترل و دسترسی متمرکز برروی این داده‌ها و بدون امکان گزارش‌گیری از آنها، شما نمی‌توانید فرآیندهای خود را بهبود داده یا مشتریان ناراضی را شناسایی کرده و برای انجام کارها و کاهش هزینه‌ها بهتر برنامه ریزی کنید. راهکارهای مدیریت نیروها و خدمات میدانی این داده‌ها را به صورت متمرکز در دسترس شما قرار می‌دهد. همچنین، یک راهکار خوب مدیریت نیروها و خدمات میدانی به سایر سیستم‌های کسب‌وکار شما مانند CRM متصل شده و به صورت یکپارچه با سایر سیستم‌ها کار می‌کند.

با توجه به مطالب بیان شده حال بهتر می‌توانید ببینید که یک راهکار مدیریت نیروها و خدمات میدانی چگونه می‌تواند به کاهش مشکلات کسب‌وکار شما کمک کرده و کارایی و رضایت مشتریان شما را بهبود بخشد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
سیتی ترکر

سیتی ترکر

رصد و مدیریت هوشمند نیروها و خدمات میدانی

سیتی ترکر

سیتی‌ترکر یک سامانه نوآورانه جهت رصد و مدیریت نیروها و خدمات برون سازمانی می‌باشد که در پاسخ به نیاز سازمان‌هایی که دارای نیروهای میدانی مانند پشتیبانی و خدمات در محل، پخش و توزیع، بازاریابی و یا بازرس در سطح شهر هستند طراحی گردیده‌است. مشاهده موقعیت و مسیر‌طی‌شده توسط نیروهای میدانی، مدیریت کارها، مسیربندی هوشمند، سرویس پیگیری و امتیازدهی مشتریان و گزارش‌گیری دوره‌ای از امکانات سیتی‌ترکر می‌باشد.

آخرین نوشته‌ها

برای دریافت آخرین خبرها ثبت‌نام کنید

اسکرول به بالا
ثبت درخواست اضافه‌شدن ویژگی جدید به سیتی ترکر
ثبت درخواست اضافه‌شدن ویژگی جدید
به سیتی ترکر